|KUMPULAN BLOG MFR
|RANGKAIAN MFR
|MISI MFR
|KOLEKSI TULISAN TOKOH
Pilihan yang diberi oleh produksi teater:


Nadia Putri kata,
"Sebenarnya saya bertudung, tapi atas tuntutan profesi maka saya lepas tudung sebentar.
Bertudung itukan tidak harus selalu dipakai, kalau misalnya ada keperluan sebentar, boleh (dibuka). Itu menurut sayalah.
Saya rasa tudung tidak seperti itu (harus pakai sentiasa). Seperti itu jilbab (yang perlu dipakai sentiasa).
Yang jelas-jelas jilbabnya itu bukan pakai celana peker.Bagi panjang dan pakai jilbab panjang"-(Nadia Putri diwawancara "Terjah" Ep.7)


Wardina kata,

"Saya menyeru supaya artis-artis kita menunjukkan teladan yang baik kepada masyarakat. Contohnya, bagi yang bercinta atau bukan mahram jangan berpegang tangan di depan khalayak termasuklah melalui media massa."

"Kalau berlakon pun elakkan bersentuhan dengan pelakon bukan mahram. Semua itu akan menjadi tontonan dan boleh menjadi ikutan golongan remaja. Ia adalah antara punca awal yang boleh mendorong kepada perbuatan zina."

"Adegan-adegan berpegangan tangan atau berpelukan dalam drama televisyen serta filem di kalangan pelakonnya boleh menggalakkan perhubungan bebas antara lelaki dan wanita. Ia boleh mempengaruhi golongan muda."

"Sebab itu, saya sarankan supaya diharamkan adegan-adegan seperti itu di mana ia boleh digantikan dengan adegan-adegan lain yang lebih kreatif. Kita jangan terlalu mahu meniru budaya dari Barat yang tidak ada batas sempadan."(Wardina-sumber)


“Bukannya kita ikut dan menerima bulat-bulat gaya hidup Hollywood. Saya juga tidak nampak ulama atau ustaz yang menegur artis-artis ini." (Wardina-sumber)



Saya kata,

  1. TADARRUJ DALAM FILEM ISLAMIK
  2. LAGI BUKTI PEMBIKIN DRAMA "MENYURUH" MEMBUKA AURAT
  3. FILEM TASTE OF CHERRY (1997)-REALISME CARA KIAROSTAMI
  4. IMAN TAK KISAH?
  5. SURUHAN MEMBUKA AURAT: LEBIH KUFFAR DARI KAFIR
  6. REVIEW TELEDRAMA MUSAFIR
  7. MENGGERAK REVOLUSI LAKONAN ISLAMI
  8. BEBERAPA IDEA LAKONAN ISLAMI
  9. FILEM LAKONAN ISLAMI
  10. SEBENARNYA WUJUDKAH PEJUANG ISLAM SEBENAR DALAM INDUSTRI HIBURAN?
  11. BERDAKWAH MELALUI FILEM
  12. RUPANYA MASALAH TAK ADA IDEA
  13. JERAT HEDONIS SUDAH MENGENA KEBODOHAN
  14. DUNIA HEDONISME YANG JARANG DIPANTAU
  15. STRATEGI SEMASA 1: SEKULARISME ARTIS

0 komentar: