|KUMPULAN BLOG MFR
|RANGKAIAN MFR
|MISI MFR
|KOLEKSI TULISAN TOKOH
Ambillah iktibar akan apa yang Allah s.w.t tonjolkan pada kita akan perihal manusia-manusia tak bermoral yang berada di atas-atas kita rakyat marhaen.

Sekali moral kita buang dari hidup, bukan senang untuk kita dapat dakap, semat dan amal moral itu kembali. Sesiapa yang diberi peluang untuk taubat, walau telah bergelumang dengan dosa sekian lama, cepat-cepatlah syukuri peluang itu dengan taubat nasuha dan buang terus sikap tak bermoral kita dulu. Azam dan jalani hidup sebagai Muslim yang memperjuangkan syariat dalam diri dan masyarakat serta negara.

Jika kita sambil lewa, dibimbangi kita akan terus hanyut, sesat, tak temui jalan pulang dan Allah telanjangkan segala sikap tak bermoral kita terang-terangan sampai terlalu jelas terpancar buruknya kita di mata orang beriman, walau kita usaha menipu dengan pakaian luaran, try hard untuk nampak suci, sanggup anjur majlis ingat Tuhan walau kitalah orang sama yang joget macam beruk kelmarin, sebagai contoh untuk mudah faham. Itu contoh.

Moga Allah lindungi kita semua, ampunkan dosa-dosa kita, tunjuk kita jalan benar, bantu kita jadi Muslim Berwibawa dan undi Muslim Berwibawa Yang Memperjuangkan Syariat, ameen.

(Klik untuk saiz besar)

0 komentar: