|KUMPULAN BLOG MFR
|RANGKAIAN MFR
|MISI MFR
|KOLEKSI TULISAN TOKOH
Akidah muslim dalam politik adalah menegakkan hukum Allah dalam setiap urustadbir negara kerana perintah Allah wajib ditaati. Maksudnya, urus ekonomi patuh syariah, urus kesihatan patuh syariah, urus pendidikan patuh syariah, urus keselamatan patuh syariah, urus sosial seni budaya patuh syariah, urus perpaduan patuh syariah dan lain-lain.

Sebab itu dari sudut fiqh politik pula, apa-apa yang membuka jalan ke arah menegakkan syariah di Malaysia adalah berpahala dan apa-apa yang menutup, menghalang malah memusnahkan jalan ke arah menegakkan syariah di Malaysia adalah berdosa lagi keji.

Itulah akidah dan fiqh politik bagi Muslim di Malaysia. Hal ini tiada khilaf lagi di kalangan ulama kerana dalil-dalil yang menyokongnya adalah sahih.

Solusi yang dicadangkan tanpa boleh dibantah lagi adalah undi Muslim Berwibawa Memperjuangkan Syariah dan penuhkan parlimen lalu luluskan usul meminda perlembagaan untuk meletakkan syariah adalah rujukan tertinggi perlembagaan, semua undang-undang wajib patuh syariah. Kemudian dengan asas ini, kita baiki sistem di Malaysia untuk patuh syariah semuanya.

Bagi menjayakan perkara ini, usaha jadi muslim berwibawa dan undi hanya muslim berwibawa memperjuangkan syariah. Tuntas.

mfr studio

0 komentar: