|KUMPULAN BLOG MFR
|RANGKAIAN MFR
|MISI MFR
|KOLEKSI TULISAN TOKOH
Bismillah.

Saya tertarik dengan 5 fakta pelik yang dikemukakan oleh Pengarang Kanan Ismaweb.net, Tuan Razali Zakaria yang menulis pendapat peribadi yang bukan pendirian rasmi Isma seperti di:http://www.ismaweb.net/2015/07/cerita-pelik-lima-pengumuman-serentak-hari-ini/

1. Rombakan Kabinet (Pemecatan Muhyiddin dan isu 1MDB)
Tuan Razali menulis: "Kita yakin sebagai TPM, bukannya Muhyiddin tidak mengetahui mengenai isu dan masalah yang menimpa 1MDB sebelum ini, namun demi menjaga Najib sebagai boss dan rakan, beliau dipercayai lebih banyak mendiamkan diri."

Kalau betul Tuan Razali yakin Muhyiddin mengetahui masalah menimpa 1MDB dan yakin Muhyiddin berdiam diri untuk menjaga Najib sebagai boss dan rakan, maka Muhyiddin memang patut diberhentikan. Kita tak mahu pemimpin yang menjaga bos dan rakan, tapi kita mahu pemimpin yang menjaga RAKYAT!

Maka saya bersyukur Muhyiddin diberhentikan supaya tidak lagi mengulang tindakannya yang bersubahat menyembunyikan masalah 1MDB. Cuma Muhyiddin ketika bersuara secara terbuka TELAH MENGAKU BELIAU TAK TAHU TENTANG 1MDB DAN TERPAKSA BACA THE EDGE UNTUK FAHAM AKAN MASALAH 1MDB!

Maka Muhyiddin yang diyakini oleh Tuan Razali sebagai MENGETAHUI MASALAH 1MDB TELAH MENIPU MENGATAKAN BELIAU TAK TAHU MENAHU MASALAH 1MDB!

Maka saya bersyukur sekali lagi Muhyiddin diberhentikan kerana kita tak suka pemimpin YANG TAHU MASALAH TAPI MENIPU TAK TAHU MASALAH! KITA TAK MAHU PEMIMPIN PENIPU!

2. Penamatan khidmat Tan Sri Abdul Gani Patail sebagai Peguam Negara (Siasatan terhadap 1MDB)

Tuan Razali menulis: "Alasan yang diberi ialah kerana Gani menghadapi masalah kesihatan. Tidak dinafikan Gani mempunyai masalah kesihatan"
Tuan Razali sendiri mengaku Gani mempunyai masalah kesihatan. Saya bersyukur Siasatan terhadap 1MDB tak diketuai oleh PEGUAM NEGARA YANG TIDAK SIHAT!

Ayat Tuan Razali seterusnya:"namun rata-rata orang ramai melihat tindakan itu ada kaitan dengan siasatan Pasukan Petugas Khas ke atas 1MDB, yang dipercayai memperoleh banyak maklumat mengelirukan mengenai berbilion-bilion wang yang dipinjam daripada bank tempatan dan luar."

Tuan Razali sendiri tak pasti apa yang dilihat oleh orang ramai itu fakta atau persepsi. Maka kita ambil fakta sajalah, iaitu Gani TAK SIHAT DAN SIASATAN ISU YANG SERIUS INI TAK PATUT DIANGGOTAI OLEH PEGUAM NEGARA YANG TAK SIHAT!

3. PMSP lapor SPRM mengenai 1BestariNet (Pembabitan Muhyiddin sebagai Menteri Pelajaran)

Tuan Razali menulis:"Namun, kita hairan kenapa pertubuhan yang mempunyai minda prihatin itu tidak membuat aduan terhadap Najib selepas dakwaan mengatakan RM2.4 bilion wang 1MDB yang juga wang rakyat masuk ke akaun peribadi Najib."

Saya amat bersyukur jika skandal kegagalan 1BestariNet yang dilulus oleh Muhyiddin DAPAT DISIASAT BUKAN SAJA OLEH SPRM MALAH DISIASAT SAMA SEPERTI SKANDAL 1MDB OLEH PAC DAN AUDIT NEGARA!
Kita rakyat MAHU semua skandal yang dituduh DISIASAT! MAKA SYUKUR PMSP MEMBUAT ADUAN TERSEBUT!

4. Pelantikan Pengerusi PAC sebagai timbalan menteri (Siasatan terhadap 1MDB)

Tuan Razali menulis:"HARI INI, pastinya siasatan PAC terhadap 1MDB tergendala apabila Nur Jazlan berkata beliau akan meletak jawatan sebagai Pengerusi PAC selepas dilantik sebagai timbalan menteri. Siapa yang akan meneruskan siasatan apabila ‘kepala’ PAC dan Pasukan Penyiasat Khas (Gani) tiada?"

Kita mendengar Najib menolak PEMIMPIN YANG TIDAK BERSETUJU DEGAN BELIAU DALAM ROMBAKAN KABINET INI, DAN NUR JAZLAN ADALAH ORANG YANG MENERIMA PELANTIKAN MAKA BELIAU TENTUNYA ORANG YANG BERSETUJU DENGAN NAJIB! Syukur sebab PAC TAK DIKETUAI OLEH ORANG YANG BERSETUJU DENGAN NAJIB!
Biarlah siasatan 1MDB diuruskan oleh anggota dan KETUA PAC YANG TIDAK DIDAKWA SEBAGAI "PENJILAT NAJIB" SEPERTI YANG DIDAKWA KEPADA SEMUA ANGGOTA KABINET YANG BARU TERMASUK NUR JAZLAN!

5. Pelantikan Pengarah Cawangan Khas Bukit Aman yang baru.

Tuan Razali mnulis:"Namun, mungkinkah hanya kebetulan Kementerian Dalam Negeri yang diketuai oleh Timbalan Perdana Menteri baharu yang akan memulakan tugas rasminya esok, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, mengumumkan pelantikan Mohamad Fuzi Harun sebagai Pengarah Cawangan Khas Bukit Aman menggantikan Datuk Seri Akhil Bulat yang bersara?"

Saya bersyukur Pengarah Cawangan Khas Bukit Aman yang bersara SUDAH ADA PENGGANTI! Bagaimana jika Cawangan Khas Bukit Aman tidak diketuai oleh mana-mana PENGARAH apabila MANTAN PENGARAHNYA SUDAH BERSARA?

Tiada fakta yang ada dalam tulisan tuan berkenaan hal ini hanya soalan sangka-sangkaan sahaja.

5 CERITA DI ATAS DENGAN FAKTA YANG DIBERI LANGSUNG TAK PELIK MALAH BUAT KITA LEBIH BERSYUKUR!

Tapi saya lebih berminat dengan 1 fakta yang dikemukakan oleh Tuan Razali sebagaimana yang tuan menulis: "Mungkin, Suud tidak mengetahui bahawa RM42 bilion yang dipinjam oleh 1MDB adalah wang rakyat dan jumlahnya lebih besar daripada RM663 juta."

BOLEHKAH TUAN BERIKAN BUKTI BAHAWA RM42 BILION YANG DIPINJAM OLEH 1MDB ADALAH WANG RAKYAT?

Saya rasa bukti yang ada pada tuan amat berguna untuk dikemukakan pada rakyat Malaysia.

Sekian, terima kasih.

Kerjasama tuan amat dihargai.

-----------------------------------------------------------

KEMASKINI 31 JULAI 2015

Bismillah.

Terima kasih kerana menuduh saya “menjilat” dan “cybertrooper” dan sebagainya.

Berikut saya sediakan komen TERSIRAT pula bagi setiap komen tersurat saya di atas untuk perhatian tuan/puan pemberi komen.

1. Rombakan Kabinet (Pemecatan Muhyiddin dan isu 1MDB)

Saya menulis:”Maka saya bersyukur sekali lagi Muhyiddin diberhentikan kerana kita tak suka pemimpin YANG TAHU MASALAH TAPI MENIPU TAK TAHU MASALAH! KITA TAK MAHU PEMIMPIN PENIPU!”

Tersirat level 1: JIKA NAJIB JUGA TERBUKTI PENIPU, MAKA KITA JUGA TAK MAHU NAJIB MENJADI PEMIMPIN!

Tersirat level 2: PENIPU BUKANLAH SIFAT PEMIMPIN MUSLIM YANG BERWIBAWA, OLEH ITU PARA PENGUNDI HARUS BERINGAT, SELEPAS INI HANYA YANG TERBUKTI SEBAGAI MUSLIM BERWIBAWA SAJA PATUT DIUNDI! UNDILAH MUSLIM BERWIBAWA YANG KEWIBAWAANNYA DIIKTIRAF OLEH BUKTI AMALNYA DISAKSI PARA MUKMIN DAN ORANG-ORANG SOLEH!

2. Penamatan khidmat Tan Sri Abdul Gani Patail sebagai Peguam Negara (Siasatan terhadap 1MDB)

Saya menulis:” Maka kita ambil fakta sajalah, iaitu Gani TAK SIHAT DAN SIASATAN ISU YANG SERIUS INI TAK PATUT DIANGGOTAI OLEH PEGUAM NEGARA YANG TAK SIHAT!”

Tersirat level 1: KITA TAK MAHU ORANG YANG DISAHKAN TAK SIHAT MENGETUAI SUATU TUGAS YANG SERIUS DAN BERAT TANGGUNGJAWABNYA.

Tersirat level 2: MUSLIM BERWIBAWA ITU WAJIB MEMILIKI KESIHATAN YANG DISAHKAN UNTUK MEMBERI KOMITMEN KEPADA TUGAS BERAT MEMIMPIN RAKYAT DAN NEGARA!

3. PMSP lapor SPRM mengenai 1BestariNet (Pembabitan Muhyiddin sebagai Menteri Pelajaran)

Saya menulis:” Kita rakyat (mahu) semua skandal yang dituduh DISIASAT! MAKA SYUKUR PMSP MEMBUAT ADUAN TERSEBUT!

Tersirat level 1: SEMUA TUDUHAN WAJIB DISIASAT TANPA MENGECUALIKAN SESIAPA PUN YANG MENUDUH ATAU YANG DITUDUH, SEBELUM KESIMPULAN DAN HUKUMAN DAPAT DIBUAT.

Tersirat level 2: PEMIMPIN DARI KALANGAN MUSLIM BERWIBAWA MAMPU DILANTIK DENGAN MUDAH SEKIRANYA RAKYAT TERDIRI DARI MUSLIM BERWIBAWA, DAN SIFAT MUSLIM BERWIBAWA, MEREKA TABAYYUN (MENYIASAT DENGAN TELITI UNTUK PENGESAHAN) SEBELUM MEMBUAT KESIMPULAN DAN HUKUMAN.

4. Pelantikan Pengerusi PAC sebagai timbalan menteri (Siasatan terhadap 1MDB)

Saya menulis:”Biarlah siasatan 1MDB diuruskan oleh anggota dan KETUA PAC YANG TIDAK DIDAKWA SEBAGAI “PENJILAT NAJIB” SEPERTI YANG DIDAKWA KEPADA SEMUA ANGGOTA KABINET YANG BARU TERMASUK NUR JAZLAN!”

Tersirat level 1: WAJAR YANG MENYIASAT SUATU TUDUHAN ITU DIBUAT OLEH ORANG YANG ADIL DAN TIDAK PUNYA APA-APA KEPENTINGAN UNTUK BERSIKAP BERPIHAK.

Tersirat level 2: MUSLIM BERWIBAWA SEPATUTNYA TIDAK MEMILIH UNTUK BERPIHAK PADA MANA-MANA PIHAK JIKA DIBERIKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PENYIASAT DAN HAKIM. KEBENARAN MOTIF UTAMA SEORANG MUSLIM BERWIBAWA.

5. Pelantikan Pengarah Cawangan Khas Bukit Aman yang baru.

Saya menulis:”Tiada fakta yang ada dalam tulisan tuan berkenaan hal ini hanya soalan sangka-sangkaan sahaja.”

Tersirat level 1: TUAN RAZALI ZAKARIA BUKANLAH MUSLIM BERWIBAWA DENGAN SIFAT MENULIS MENURUT ANDAIAN DAN SANGKA-SANGKAAN.

Tersirat level 2:” ISMA YANG SAYA SANGKA MEMPERJUANGKAN USAHA TARBIYAH AHLI UNTUK JADI MUSLIM BERWIBAWA HINGGA SAYA TAK SEGAN SILU MEMPROMOSI CALON ISMA UNTUK DIUNDI SEBAGAI MUSLIM BERWIBAWA RUPANYA MELESET SAMA SEKALI!”

Tersirat level 3: JIKA TUAN RAZALI ZAKARIA MASIH ADA PERASAAN UNTUK JADI MUSLIM BERWIBAWA, TOLONGLAH KEMUKAKAN BUKTI BAHAWA RM42 BILLION YANG DIPINJAM OLEH 1MDB DATANG DARI WANG RAKYAT. SAYA RASA BUKTI INI AMAT MEMBANTU PENYIASATAN KES 1MDB SETERUSNYA NAJIB RAZAK DIBUKTI BERBOHONG KERANA TELAH MENGGUNAKAN WANG RAKYAT SEBANYAK RM42 BILLION UNTUK DIBERI KEPADA 1MDB SEBAGAI MODAL PERNIAGAAN, DAPAT DIDAKWA, DITURUNKAN DARI KERUSI PM, SUPAYA PEMIMPIN ZALIM DAN PENIPU TIDAK LAGI DIANGKAT JADI PM!

Nasihat saya sejak tahun 2012 pada semua ahli politik boleh dibaca di sini: https://plus.google.com/photos/+mfribnmukhtar/albums/5748319840322228865

Sekian.

Yang dituduh penjilat,
mfr studio

-----------------------------------------------------

KEMASKINI 2 OGOS 2015

Baiklah jika Tuan Razali menganggap “ADALAH WANG RAKYAT” dan “DATANG DARI WANG RAKYAT” adalah suatu yang berbeza.

Apa-apa pun implikasi kepada mengisytiharkan wang pinjaman 1MDB ADALAH WANG RAKYAT bermakna segala transaksi wajib diaudit oleh Ketua Audit Negara dan wajib dikeluarkan laporan bersama laporan-laporan audit negara yang biasa dikeluarkan setiap tahun berkaitan WANG RAKYAT yang dibelanjakan oleh kementerian-kementerian kerajaan. Itulah implikasi yang saya fahami.

Maka jika kita semua di sini sudah berpegang bahawa semuapinjaman wang syarikat berkaitan kerajaan ADALAH WANG RAKYAT maka, saya harap kita MENDESAK SUPAYA LAPORAN AUDIT NEGARA MENCAKUPI AKAUN SYARIKAT-SYARIKAT INI JUGA KERANA ITU ADALAH WANG RAKYAT, RAKYAT BERHAK TAHU KE MANA DIBELANJAKAN WANG RAKYAT.

Adalah satu kesalahan Jabatan Audit Negara mengabaikan bahagian WANG RAKYAT yang dibelanjakan oleh setiap pinjaman yang dibuat SEMUA syarikat berkaitan kerajaan.

Saya dengan ini memohon maaf dan bersedia untuk MENGUBAH IKTIKAD SAYA BAHAWA SEMUA WANG PINJAMAN SYARIKAT BERKAITAN KERAJAAN ADALAH WANG RAKYAT dengan taklid kepada Tuan Razali Zakaria yang saya anggap Muslim Berwibawa yang sudah diiktiraf oleh Ismaweb.net. Isnin ini saya akan kemukakan surat rasmi kepada jabatan audit negara supaya jangan culas untuk mengaudit WANG RAKYAT yang digunakan oleh setiap syarikat berkaitan kerajaan atas IKTIKAD saya bertaklid kepada pegangan Tuan Razali Zakaria berserta semua yang mengiktiraf pegangan itu di sini yang saya IKTIKAD semua adalah Muslim Berwibawa.

Saya akan lampirkan salinan surat terbuka saya itu di sini inshaAllah.

Sekian, terima kasih.

mfr

0 komentar: