|KUMPULAN BLOG MFR
|RANGKAIAN MFR
|MISI MFR
|KOLEKSI TULISAN TOKOH
HASIL INTERVIEW KEDAI MAMAK 30 APRIL 2015 AREA MENTAKAB-TEMERLOH DARI JAM 1.00-2.00 PETANG

Disediakan oleh: mfr

LOKASI 1: RESTORAN SHEIKH, MENTAKAB

Pekedai: Saya tak pandai cakap melayu, tunggu bos mari pukul 3.30 petang, boleh interview

Customer 1: Tak boleh interview, saya tak cukup masa

Customer 2: (geleng2, tak mahu interview)

Customer 3: (lambai tangan tak mahu interview)

LOKASI 2: RESTORAN AR ROBAH, MENTAKAB

Pekedai: Nasi+Ayam Goreng+ Sayur, RM5.50. Sebelum GST pun RM5.50.
(disebabkan dia tak naik harga lepas GST, maka saya tak tanya kos)

Customer 1: Restoran Ar Robah harga sama, saya biasa lepak sini. Kalau nak interview, pegi restoran sheikh, sana harga tinggi.

Customer 2: Makan kedai kecik, tak terasa kalau ada naik harga pun. Kalau makan kat paparich sana, itu betul naik harga.

Customer 3: Memanglah pekedai kata tak naik harga, 3 bulan sebelum GST sudah naik harga.

Customer 4: Kalau mahu tahu impak GST pada saya punya bisnes, kena interview lepas satu tahunlah.

Nota: semua pekedai dan customer tak nak direkod video.

LOKASI 3: RESTORAN OLD TOWN JALAN BAHAGIA TEMERLOH

Pekedai: Nasi+Ayam Goreng+ Sayur RM5.50. Sebelum GST harga RM5.00. Ayam goreng naik 50 sen. Supplier ayam naikkan harga. Tak kenal siapa supplier, kena tanya bos. Bos petang baru ada tapi tak tahu pukul berapa.

Nota: pekedai tak nak direkod video.

LOKASI 4: RESTORAN OLD TOWN JALAN DATO BAHAMAN TEMERLOH

Pekedai: Nasi+Ayam Goreng+Sayur RM5.00. Kalau tambah lauk lebih sikit, baru harga tambah sikit. Sebelum GST pun sama RM5.00. Bos bagitau, semua makanan kira sama harga sebelum GST atau selepas GST. Air minuman letak ais baru ada naik harga 10 sen. Sebab harga ais naik kena GST. Supplier ais kena tanya bos. Bos sudah balik.

Customer 1: Saya makan sini ada rasa bajet harian naik sikit, 20 sen-30 sen.

Customer 2: Kalau tanya makan atau minum saja memang tak terasa naik. Kena tanya kos semua hidup baru boleh kata terasa atau tak terasa.

Customer 3: Baru first time makan sini, tak tahu naik atau tak.

Nota: semua pekedai dan customer tak nak direkod video.

Sekian saja laporan interview untuk kali ini. Saya mohon maaf sebab tak dapat rekod video kerana semua orang tak mahu direkod.

0 komentar: