|KUMPULAN BLOG MFR
|RANGKAIAN MFR
|MISI MFR
|KOLEKSI TULISAN TOKOH

Kelakar. Sebab tak puas hati, mereka laporkan video-video saya yang langgar hak cipta kepada youtube.Ya, mereka berjaya suspendedkan akaun saya. Tahniah.

Oleh itu, dengan rasminya segala video saya yang saya hasilkan sendiri juga terhapus, ini termasuk video ceramah, video wawancara, video misi jelajah, video lukisan, video-video kreatif saya, video-video kritikan politik dan semua video saya di youtube terhapus juga.

Malangnya, diri saya masih belum terhapus. Apa kata anda berusaha untuk suspendedkan diri saya pula, bagaimana?

Ya, saya sedang fikirkan untuk ada laman 'tube' sendiri. Memang dalam dunia ini, hanya kita sendiri boleh berkongsi percuma tanpa hakcipta. Selagi kita tak berusaha membina dunia dan empayar kita, mereka akan terus menekan kita dengan segala sistem mereka yang busuk.

*saya guna akaun saya yang lain sebagai akaun rasmi : http://www.youtube.com/user/oranghodoh

insyaAllah saya akan cuba cari masa edit semula video-video misi jelajah dan ceramah saya dari kaset rakaman.

4 komentar:

~albazrah~ said...

salam...ada save tak? Kak ma suka lukisan2 tu. jangan la hilang.

mfrstudio said...

salam.. malangnya saya tak save 99.9% video saya kat youtube tu.

tak apa. prinsip saya adalah semua yang saya hasilkan bukannya milik saya hakikatnya. semuanya percuma. ertinya Allah boleh kekalkan di sisi saya, atau Allah nak tarik semuanya.

asalnya saya tak memiliki apa-apa pun. saya tak ada hak mencipta.

silap saya juga sebab ambil hasil orang letak di youtube itu, walaupun hasil org tu saya edit juga dan bukannya seratus peratus sama, kecuali berita tv3 yang saya postkan.

kita kena sentiasa bersedia untuk kehilangan.

Anonymous said...

assalamu'alaikum.

saudara tak boleh hantar tunjuk sebab kat youtube ke? atau minta bukti? paling-paling pun pihak youtube tak boleh hidupkan balik akaun saudara ke, atau save some videos?

R-G said...

assalamualaikum saudara...akaun yg suspended kita buleh buat rebuttal, tunjuk sebab. Kita boleh appeal nak tarik balik suspension tu. Usaha la....

Padahal banyak laie bende kat youtube yg terang2 langgar hakcipta, contohnye AMV (Anime Music Video)